wtorek, 12 kwietnia 2016

KURS - IKONA W METALOWEJ RAMIE

Dzień dobry
dziś chciałabym zaprezentować kursik na obrazek, ikonę w metalowej ramie, wszystko do wykonania samodzielnie, łącznie z ramą.
Efekt końcowy kursu prezentuje się tak: 

 
a więc do dzieła, beda nam potrzebne
- klej do decoupage,
- serwetka z motywem religijnym 
- blejtrama, może być  z odzysku, lub inne podobrazie, coś czym dysponujemy, na czym możnaby zrobić naszą ikonę,
- masa strukturalna,
- łopatka , badź nóż do masy, jednak z  własnego doświadczenia powiem tylko , ze nożem można kłaść masę, jednak szpatulka wiele rzeczy upraszcza, na pewno tak gładko nie położy się masy nożem jak szpatulką,
- czarna farba akrykowa, 
- biała farba aktylowa, 
- pasta woskowa metaliczna srebrna lub złota w zależności od zamierzonego efektu końcowego, ja wybrałam srebrną, 
 - pasta woskowa bronz
- pasta woskowa niebieska 
- lakier do zabezpieczenia serwetki 

a teraz już opis;
białą farbą akryklową maluje blejtramę, moja blejtrama pochodziła z odzysku, był na niej wzorek, więc gruntowałam ją dla pewności dwa razy.
 Po zagruntowaniu i wyschnięciu podobrazia wzięłam motyw z 1/4 serwetki Sagen,
położyłam go na środku
 

 klej do decoupage, ja używam renesansu, serwetki Sagen mają to do siebie, ze lubią się pomarszczyć pod pędzlem, więc żeby uniknąć brzydkiego zaskoczenia używam sprawdzonego kleju, mam gwarancję 99%, że obraz bedzie gładziutki:)
 



przyklejona serwetka, brak zmarszczek, brak pęcherzy, serwetka jest przyklejona równo

a  teraz masa strukturalna, leciutka, waży całe nic, schnie szybko i fajnie się znia pracuje:


 na początku  miałam zamysł, aby położyć nierównomierne wzorki z masy, ale po chwili moja koncepcja się zmieniła i wygrały cegiełki, mam do nich słabość:))

obraz w cegiełki prezentuje się tak :) 
po całkowitym wyschnięciu czyli po jakiś 3h, można z nim pracować dalej.




czarna farba akrylowa jako podkład ramy - dokładnie zamalowana rama z cegiełek i każdy jej zakamarek



i znowu podgląd na obraz po pomalowaniu

a teraz efekt końcowy, nadanie ostatecznego wyglądu naszemu obrazowi, czyli woski metaliczne i zwykłe :) o ile można tak o nich powiedzieć, chociaż dla mnie woski czynią cuda :))) więc są niezwykłe i tak wosk metaliczny srebrny: 




Tu na zdjęciu moje paluszki w akcji :))), wosk nakładam opuszkami palców, patynując każdy skrawek ramy, w jednym miejscu mocniej w  drugim delikatniej 




efekt końcowy zabawy z woskiem srebrnym






ponieważ uznałam że sam wosk srebrny to za mało, więc dodałam wosk bronz, daje fajny kontrast przty srebrze a złoto miło ociepla, i znowu nakładałam go opuszkami, ale już w wybranych miejscach



a tu już obraz ukończony:)












mam nadzieję, że kursik okazał się przydatny i ktoś z niego skorzysta. 
Miłego i twórczego  dnia Wam życzę.


http://swiatdecoupage.pl/blejtrama-obraz-herbs-30cm-x-40cm-p1756

 http://swiatdecoupage.pl/klej-wodny-Renesans-125ml-p541

http://swiatdecoupage.pl/FARBA-AKRYLOWA-c125#t

http://swiatdecoupage.pl/serwetka-Maryja-1068SF-p1709

http://swiatdecoupage.pl/SZPATULKA-NR-1-p1764

http://swiatdecoupage.pl/SZPATULKA-NR-1-p1764

http://swiatdecoupage.pl/Lakier-matowy-na-bazie-wody-PENTART-Matte-Varnish-230-ml-p1581

http://swiatdecoupage.pl/PASTY-WOSKOWE-c128#t



19 komentarzy:

  1. bardzo fajny kursik a obraz wygląda niesamowicie

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny efekt końcowy, bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No super sprawa a jaki efekt :) ja już myślałam ze to faktycznie jest metalowa ramka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczny efekt. Pięknie wykonałaś ramę;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna oprawa obrazka! podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy te cegiełki są zrobione przy użyciu maski? Obraz jest przepiękny :) i kurs bardzo fajny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To szablon. Czern nadaje tu wypuklosci

      Usuń
  7. Ale się napracowałaś, efekt rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepięknie!!! Ja też uwielbiam ten szablonik:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Proste w wykonaniu, a jakie efektowne :) Kursik bardzo przydatny. Kusi mnie na zrobienie podobnego, ale w złocie. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniały kursik ;)Piękny wyszedł obrazek ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super tuto-rial moje klimaty ;) Piankę ramka ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. ale czad! genialny efekt
    ale nie pokazałaś jak uzyskujesz cegiełkę, i teraz mam lukę w wiedzy ;-)
    to maska jest?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cegiełki to szablon kupiony 100 lat temu :)

      Usuń
  13. Kurs extra, ale ja się nie widzę w takim dziele gdyż to wymaga cierpliwości, miejsca,no i kolejnych wydatków. Świetnie to robisz. Ten rodzaj pracy chyba bardziej bym wykorzystała do świeczników czy wazonów, które u Ciebie widziałam. idzie lato i kto wie moz ez czegoś skorzystam.:))Powodzenia życze w nowej pracowni i zazdroszczę bo ja nie mam takiej mozliwosci w bloku.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za czas poświęcony na obejrzenie moich prac, a także za każde słowo, jakie zechcecie zostawić po sobie.