czwartek, 20 marca 2014

DIY KURS - JAK ZROBIĆ WISZĄCEGO ANIOŁA Z MASY SOLNEJ


Witajcie
dziś mam dla Was mały
kurs 
na wiszącego anioła z masy solnej;
Narzędzia:
  1. wałek
  2. pędzelek
  3. szklanka z wodą
  4. wykrawaczki do ciastek
  5. wykrawaczki z wzorami lub opcjonalnie ażurowe serwetki 
  6. nóż do pizzy
Składniki

  1. 1 kg soli
  2. 0,5kg mąki
  3. 0,5szklanki ciepłej wody 
  4. plakatówki lub barwniki do jajek

jeżeli chcecie lepić z kolorowego ciasta, przygotujcie sobie kilka plakatówek, które rozpuście w wodzie i po zagnieceniu podstawowego ciasta dodacie je.


z powyższych składników zagnieść jędrne mięsiste ciasto
u mnie tak wygląda 










































 ciasto podzieliłam na kilka części i dodałam do nich różne barwniki następnie wykrawaczką w  kształcie serca w białej masie wycięłam serce na skrzydła

 zebrałam nadmiar masy i gotowe serducho przecięłam na 2 części
 z masy różowej wycięłam korpus anioła, górę posmarowałam pędzelkiem namoczonym w wodzie, następnie przyłożyłam wieszaczek a pożniej przygotowane skrzydełka
 następnie z masy w kolorze ecru ulepiłam główki
 korpus anioła posmarowałam pędzelkiem z wodą a następnie ozdobiłam wzorami wyciętymi wykrawaczkami z masy różowej


 główka anioła dostała uśmiech odciśnięty drucikiem


i znowu korpus u góry został delikatnie posmarowany wodą i główka została położona na swoim miejscu
teraz przyszła kolej na włosy,
 z żółtej rozwałkowanej masy, nożem do pizzy wycinam długie wąskie trójkątne pasy


 następnie smaruję głowę anioła wodą i doklejam kolejno po 1 pasie włosów





 i powoli dochodzimy do sedna 


a tak wyglądają Anielice gotowe do suszenia, ułożone w blaszce

mam nadzieję, że kursik Wam się przyda, 
powodzenia, 
a także zachęcam do przysyłania zdjęć Waszych prac, chętnie zamieszczę je na swoim blogu
 oczywiście z adnotacją czyja to praca :)

8 komentarzy:

  1. Bardzo się przyda :)
    Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. fantastyczne ;-))) muszę wypróbować :-))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny kursik. Szczególnie wykrawaczka przypadła mi do gustu. Gdzie kupiłaś takie cudo, jeśli można zapytać?
    Pozddrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super kursik ,wyprobuje z pewnoscia

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za czas poświęcony na obejrzenie moich prac, a także za każde słowo, jakie zechcecie zostawić po sobie.