niedziela, 9 lutego 2014

Anioł z masy solnej - kurs krok po kroku jak wykonać anioła

Przygotowujemy masę solną wg proporcji 
szklanka mąki
szklanka soli
pół szklanki wody
u mnie ciasto wykonane z podwójnej ilości, gdyż potrzebowałam zrobić kilka aniołów
ciasto podzieliłam na kilka części i do każdej z nich dodałam odrobinę farby plakatowej rozcieńczonej wodą.

Otrzymałam z tego kilka ciast różnych kolorów

Z tak przygotowanym ciastem przystępujemy do pracy:
                   Potrzebne nam będą :
wałek, foremki do ciastek i jeżeli ktoś posiada to foremki do wycinania wzorów, jeżeli nie to można je zastąpić serwetkami o wystających wzorach lub wykałaczkami , końcówkami do strzykawki do wyciskania mas do tortów, kubek z wodą i pędzelkiem.

       Rozwałkowujemy ciasto na porządaną grubość, następnie wykrawaczką do pizzy lub jeżeli ktoś nie ma to nożem wycinamy kształt sukienki anioła

   następnie możemy wycisnąć wzór na sukience 



Kolejną czynnością jest wycięcie skrzydełek, w tym celu należy ponownie rozwałkować ciasto i szklanką lub metalową foremką do ciasta wyciąć koło i przekroić je na pół, rozciągając skrzydełka i odciskamy na nich wzorek np. karbowaną foremką do ciastek
smarujemy nasze skrzydełka pędzelkiem z wodą tak, aby przykleić do nich tułw. Na skrzydełka pod końcówkę tułowia można przyłożyć blaszkę w celu otrzymania wieszaczka


Następnie w dłoniach formujemy kulkę - głowę anioła i także smarujemy ją wodą w celu przyklejenia do tułowia

A tak prezentują się gotowe aniołki


2 komentarze:

  1. Świetne te aniołki, baranki, pisanki! :) Jestem laikiem w dziedzinie masy solnej, dlatego wybacz pytanie :) Jak je suszysz? W piekarniku? Czy zwyczajnie pozostawiasz do wyschnięcia?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, piekę w 140 stopniach przez 2h

      Usuń

Bardzo dziękuję za czas poświęcony na obejrzenie moich prac, a także za każde słowo, jakie zechcecie zostawić po sobie.